Kupní síla
Výdajový potenciál
Kupní síla
KLÍČOVÝ UKAZATEL POTENCIÁLU JEDNOTLIVÝCH REGIONŮ
Databáze zabývající se kupní silou představuje unikátní informace o všech disponibilních příjmech obyvatelstva v jednotlivých regionech
neje České republiky, ale i v ostatních zemích v Evropě.
Data jsou pro všechny země Evropy zpracovávána jednotnou metodikou,
což umožňuje srovnání napříč zeměmi a porovnat tak například kupní
sílu Českých Budějovic s úrovní příjmů v Mnichově, nebo kterýmikoliv jinými městy. Žádná jiná studie zabývající se příjmy obyvatelstva takto srovnatelná data neposkytuje.
Databáze obsahuje informace za více než 6 200 obcí ČR a 2 700
oblastí PSČ.
Do výpočtového modelu vstupuje více než stovka nejrůznějších parametrů, a to jak z oficiálních zdrojů, tak i na základě primárních
výzkumů GfK (mj. rozhovory s cca 20 000 náhodně vybranými domácnostmi v ČR).
REGIONÁLNÍ ÚROVNĚ
OBCE – OBLASTI PSČ – OKRESY – KRAJE
PRAVIDELNĚ DATA AKTUALIZUJEME
To navíc umožňuje sledování vývoje
v jednotlivých oblastech a regionech.
UKÁŽEME VÁM, JAK DATA EFEKTIVNĚ POUŽÍVAT
Kupní síla výborně funguje jako klíčový
ukazatel potenciálu v území.
DATA DODOVÁME TAKÉ V KRÁSNÝCH MAPÁCH
PRO JEDNOTLIVÉ REGIONÁLNÍ ÚROVNĚ
DATABÁZE OBSAHUJE NÁSLEDUJÍCÍ ÚDAJE:
– počet obyvatel
– počet domácností
– kupní síla v EUR v dané oblasti
– kupní síla v EUR na obyvatele / domácnost
– index kupní síly na obyvatele / domácnost
(porovnání s celorepublikovým průměrem)
– index kupní síly v porovnání s Evropským průměrem
Výdajový potenciál
KOLIK PENĚZ VYDÁVAJÍ OBYVATELÉ MĚST A OBCÍ ZA JEDNOTLIVÉ SORTIMENTNÍ KATEGORIE?
Ke kupní síle navíc umíme dodat informace o ročních výdajích obyvatel – tedy přesný podíl jednotlivých kategorií, které tvoří tzv. spotřebitelský koš.
POTRAVINY – DROGERIE A KOSMETIKA – TEXTIL – OBUV – SPORT – NÁBYTEK – DIY – další
DATA O VÝDAJÍCH JE NAVÍC MOŽNÉ DODAT PRO JAKOUKOLIV SORTIMENTNÍ KATEGORII
A opět je u těchto dat možné sledovat vývoj útrat.